دوره مهارتهای انتقاد

دوره اتوبان نقد

معمولا افراد با شنیدن این واژه‌، خاطرات تلخی برای‌شان تداعی می‌شود و در برابر هرگونه انتقادی که از آنها می‌شود، حالت تهاجمی به خود می‌گیرند و مقاومت می‌کنند. با به‌کارگیری اصولی که در این دوره آموزشی یاد می‌گیریم، می‌توانیم تا حد زیادی تبعات منفی انتقاد از دیگران را کاهش دهیم.

 

⇐ مشخصات دوره آموزشی:

نام: دوره آموزشی اتوبان نقد

تعداد جلسات: ۴ جلسه ۳ ساعته

مبلغ سرمایه‌گذاری: ۳۰۰ هزار تـومان

مدرس:  دکتر بهرام گل‌محمّدی ( آشنایی بیشتر با استاد ) – ( تقویم برگزاری دوره‌های آموزشی )

ثبت‌نام آنلاین:   ( جهت ثبت‌نام آنلاین و استفاده از تخفیف‌ ویژه، بر روی این لینک کلیک نمائید. )

 

⇐ انتقاد چیست؟

کلمه انتقاد از ریشه نقد کردن و در فارسی معادل آشکار و پدیدار کردن است. در اصطلاح این کلمه چندین کاربرد دارد. معنای مشهور و متداول آن در بین عامه مردم ایراد و اشکال گرفتن به گفتار و رفتار دیگران است.

مردم معمولاً‌ تمایل دارند انتقاد را به شکل منفی به کار برند و تعبیر و تفسیر کنند و یا به دلیل منفی بودنش از انتقاد کردن خودداری نمایند.

مهمترین هدف در نقد و انتقاد، اصلاح کردن است.

انتقاد زمانی ارزش دارد که بوسیله آن بتوانیم گفتار و رفتاری را اصلاح کنیم. انتقاد شنیدن ذاتاً تلخ و گزنده است و مانند داروی تلخی است که به مذاق شخص ناگوار و از طرف دیگر لازم و ضروری است. از زاویه دیگر انتقاد کردن آسان و انتقاد شنیدن سخت است، ولی اگر دقت کنیم انتقاد صحیح کردن نیز سخت است و نیاز به مهارتهای خاصی دارد که اگر افراد این مهارتها را ندانند، عملاً انتقاد آنها نه تنها اثر سازنده ندارد، بلکه باعث موضع گرفتن، کینه و دشمنی بین افراد می­شود.

 

 

بخش زیادی از کدورت‌ها و نارضایتی بین افراد خانواده، دوستان، همکاران و همسایگان ناشی از ایراد و انتقادی است که از یکدیگر می‌گیرند، در حالی که اگر افراد شیوه درست انتقاد و ایراد گرفتن را بدانند، این کدورت‌ها و دشمنی‌ها بوجود نمی‌آید. اگر بپذیریم شنیدن انتقاد مانند خوردن داروی تلخ است، آنگاه باید همان کاری را کرد که داروسازان می‌کنند، داروسازان داروهای تلخ را در لایه‌ای از مواد شیرین قرار می‌دهند تا تلخی آن کمتر در کام بیمار ریخته شده و اثرگذار شود.

 

⇐ انتقاد به ۲ بخش کلی تقسیم می‌شود:

  • انتقاد شنیدن (سرفصل مطالب این دوره آموزشی)
  • انتقاد کردن (دوره آموزشی اتوبان نقد – بخش دوم: انتقاد کردن)

 

⇐ انتقاد پذیری چیست؟

انتقاد پذیری یعنی موضع گیری مثبت نسبت به انتقادات دیگران.

یکی از خصوصیات افراد جذاب و دوست داشتنی انعطاف پذیری آن‌ها در برابر موقعیت‌های گوناگون است که یکی از ابعاد آن انتقاد پذیری است.

انتقاد وسیله‌ای است برای انگیزش، آموختن، توسعه، آموزش

ایجاد روابطی قوی، تبادل اطلاعات، تاثیر گذاشتن و برانگیختن.

 

اگر دقت کنید ما در بسیاری از لحظات زندگی خود در حال نقد کردن دیگران و یا مورد نقد واقع شدن هستیم! حالا یک سوال:

  • آیا تاکنون موفق شده‌اید رفتار کسی را با انتقاد تغییر دهید یا بیشتر باعث بحث و دعوا و ناراحتی و رنجش شده؟
  • آیا کسی توانسته با انتقاد کردن از شما، شما را تغییر بدهد؟ یا شما بیشتر مقاوت کرده‌اید در مقابل تغییر؟

تقریباً این اتفاقات برای همه ما رخ می‌دهد و باعث می‌شود که:

کمترین لذت را از زندگی ببریم!

 

 ⇐ چرا انتقاد در مفهوم رایج خود دارای تاثیری تا این حد مخرب و منفی است؟

به صورت متداول، افراد معمولاً به شکلی غیرمنصفانه فقط روی نقاط ضعف انگشت می‌گذارند. انتقاد به صورت متداول خود جریانی منحصراً‌ یک‌طرفه است.

⇐ انواع انتقاد

  • سازنده
  • غیرمستقیم
  • همراه با تعریف و تمجید
  • تهاجمی و صریح
  • محکوم کننده
  • دیرتر از موعد

چه چیزی باعث می‌شود از دیگران انتقاد کنیم و چگونه باید انتقاد کنیم؟

 

  • آیا انتقاد دیگران، سبب خشم و عصبانیت شما می‌شود؟
  • آیا شما نیز گاهی با سخنان انتقادآمیز خود موجب رنجش دیگران می‌شوید؟
  • آیا از ترس این‌که مبادا کسی را از خود برنجانید، انتقاد نمی‌کنید؟

اگر پاسخ سوالات بالا مثبت است، این دوره آموزشی دقیقا برای شما طراحی شده است.

 

پاسخ این پرسش‌ها اغلب مثبت است چرا که مردم معمولاً‌ تمایل دارند انتقاد را به شکل منفی به کار برند و تعبیر و تفسیر کنند و یا به دلیل منفی بودنش از انتقاد کردن خودداری نمایند. اگر چند نفر را به طور اتفاقی انتخاب کنید و از آنان بپرسید « معنی انتقاد چیست؟» به احتمال زیاد خواهند گفت: « انتقاد اظهارنظری است مخرب، تحقیر‌کننده یا خصومت‌آمیز که هدفش عیبجویی است.»

 

⇐ نقد نادرست

نقد نادرست، احتمال رشد و پیشرفت را از بین می‌برد. این شیوه با تمرکز بر روی اعمال گذشته فرد روزنه هر نوع جبران و پرهیز از خطا را می‌بندد. وقت آن رسیده که در تعریف انتقاد تجدید نظر کنیم و بدین ترتیب مفهوم قبلی آن را تغییر داده، در روند انتقاد کردن و انتقاد شنیدن تحول و اصلاحاتی ایجاد کنیم.

 

⇐ نقد درست

نقد درست آن است که ضمن تاکید بر نقاط قوت به نقاط ضعف فرد نیز اشاره کند و با ارایه راهکارهای مناسب برای رفع آن سخن به میان آورد. پذیرش انتقاد از دیگران بین طبقات مختلف متفاوت است. برای مثال در بیشتر مواقع انتقاد از سوی افراد یک خانواده قابلیت پذیرش بیشتری در مقایسه با سایرین دارد.

 

برای بهره‌مندی از نتایج سحرانگیز « انتقاد »، شیوه علمی و عملی آن را باید آموخت.

 

⇐ در این دوره آموزشی می‌آموزیم:

  • چطور مسیر عصبی صحیح برای موفقیت در هر کاری را بسازیم؟
  • چطور اجازه ندهیم کسی اعصاب ما را با انتقاد بهم بریزد؟
  • چطور از انتقادها بهترین استفاده را ببریم؟
  • چطور اجازه ندهیم کسی با نقد رفتار ما را کنترل کند؟
  • چطور به گونه‌ای نقد کنیم که به نقد ما توجه شود؟
  • چرا به انتقاد ما توجه نمی‌شود؟
  • انتقاد در فضای کسب و کار چگونه باید باشد؟
  • و ….

در دنیای پر از منتقد، اجازه ندهید کسی با تیغ انتقاد، رفتار یا اعصابتان را تحت کنترل در آورد و با کسب مهارت مدیریت آن، زندگی زیباتری برای خود و اطرافیانتان رقم بزنید.

انتقاد چگونه بیان شود تا برای شما قابل قبول باشد؟

انتقاد، امری پیچیده، مهم و ضروری است. باید به یاد داشت که هیچ شغلی، از انتقاد معاف نیست. انتقاد در کار، وجه مشترک همه ما است که نتایج مطلوب‌تر را به همراه دارد.

در جهان امروز نقش احساسات و افکار انسانی در توسعه و تکامل انسان‌ها، سازمان‌ها و جوامع پررنگ گردیده و برقراری ارتباطات و هم‌اندیشی بین آنها از اهمیت بیشتری برخوردار گشته است.

 

اگر فردی آگاه و توانمند نسبت به احساس و عملکرد ضعیف و نامطلوب افراد یا واحدهای دیگر بطور مطلوب و مفید اظهارنظر کند، از قدرت انتقاد موثر و مثبت بهره‌برداری کرده است، او به خوبی به نقاط قوت و ضعف طرف مقابل واقف است و درصدد تقویت نقاط قوت و حذف نقاط ضعف وی برمی‌آید.

 

در مجموع انسان‌ها در محیط زندگی و کسب و کارشان، نیازمند انتقادکردن و انتقادپذیری موثر و مثبت برای تکامل خود هستند. این نقد افراد، سازمان‌ها و جوامع را به سوی تعالی سوق می‌دهد در حالی که نقد منفی، روحیه خصومت و پرخاشگری و تضاد را در افراد گسترش خواهد داد.

 

 

⇐ اهمیت شرکت و سرمایه‌گذاری در این دوره آموزشی:

مدیریت انتقاد شنیدن و انتقاد کردن یک مهارت بسیار حیاتی است که نیاز به یادگیری و تمرین دارد.

 

به سؤالات زیر کمی فکر کنید :

  • آیا انتقاد دیگران، سبب خشم و عصبانیت شما می‌شود؟
  • آیا شما نیز گاهی با سخنان انتقادآمیز خود موجب رنجش دیگران می‌شوید؟
  • آیا از ترس این‌که مبادا کسی را از خود برنجانید، انتقاد نمی‌کنید؟
 

⇐ بهانه‌های متداول برای شرکت‌نکردن در این دوره آموزشی:

– الان کارهای بسیار مهم‌تری دارم !

– دوره بعد که سرم خلوت‌تر بود، شرکت می‌کنم.

– زندگی من با این کلاس‌ها درست نمی‌شه.

– من درست بشو نیستم، اعتماد به نفس ندارم.

– الان اولویت من بچم هست، فعلا واسه این کارها وقت ندارم !

– من بچه کوچیک دارم، نمی‌تونم پیش کسی بزارمش.

– فکر نمی‌کنم اینقدر که همه تعریف می‌کنن، اثر داشته باشه.

– دیگه با وجود چندتا بچه،  این کلاس‌ها از من و شوهرم گذشته !

– این کلاسا فقط به درد پز دادن می‌خوره، کسی زندگیش با این چیزا درست نمی‌شه !

– این چیزها با آموزش و کلاس درست نمی‌شه، آدم باید ذاتش درست باشه !

– اینا فقط دنبال پرکردن جیب خودشونن، همه این‌ها تبلیغاته !

– همین زندگی که دارم خوبه، همین که از این بدتر نشده، من راضیم !!!

– و …

 

لیست بالا گوشه‌ای از بهانه‌هایی است که افراد در طول سالیان برگزاری این دوره‌ها بیان نموده‌اند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید تمامی این جملات نمونه‌ای کوچک از مکانیزم ذهن است که می‌خواهد ما را در حالت شرایط موجود نگه دارد (ذهن به شدت با هرگونه تغییری مخالف است به همین دلیل مدام در حال بهانه تراشی است).

– – – – – –  درمورد عملکرد ذهن بیشتر بدانیم.  (دوره فوق‌العاده کاربردی قوانین طلایی موفقیت)

 

⇐ سوالات متداول درباره دوره آموزشی اتوبان نقد:

⇐ آیا این دوره فقط درباره انتقاد صحبت می‌شود؟
خیر، این دوره آموزشی به شیوه‌ای جامع، طراحی و برنامه‌ریزی گردیده است. در این دوره آموزشی به تکنیک‌هایی اشاره خواهد شد که در نهایت شرکت‌کنندگان به مفهوم جدیدی از نقد خواهند رسید که منجر به تغییرات زیادی در تمامی ابعاد زندگی آن‌ها خواهد شد.

 

⇐ آیا مطالب ارائه شده در دوره، تکراری نیست؟

مطالب و سرفصل‌های این دوره آموزشی حاصل سال‌ها تجربه در برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف و استفاده از کتاب‌ها، مقالات علمی و دانشگاهی و همچنین تجربه هزاران ساعت مشاوره در طی سال‌های مختلف و … تهیه و تدوین گردیده و کاملا با فرهنگی ایرانی و اسلامی ایران، سازگار می‌باشد. این دوره آموزشی به صورت کاملا اختصاصی تدوین گردیده و در طول دوره آموزشی، به شکلی کاملا جامع و کامل به ابعاد و مسائل مختلف مرتبط با نقد و شیوه صحیح انتقاد شنیدن و انتقاد کردن پرداخته خواهد شد.

 

⇐ آیا مطالب ارائه شده در این دوره، خیلی علمی و سطح بالا نیست؟

مطالب ارائه شده در این دوره و همچنین تمامی دوره‌های ارائه شده توسط موسسه، به گونه‌ای است که مطالب دقیق و اثبات شده علمی، به زبانی ساده ارائه گردد، تا برای همگان قابل استفاده و درک باشد. تجربه برگزاری دوره‌های متنوع باعث گردیده است سرفصل‌ها و مطالب ارائه شده در دوره‌، به گونه‌ای ارائه شود که تمامی مخاطبین حداکثر بهره‌برداری را از مطالب، مفاهیم و مثال‌ها، داشته باشند.

 

⇐ هزینه این دوره کمی گران نیست؟

شاید بهتر باشد به جای کلمه هزینه از واژه سرمایه‌گذاری استفاده کنیم، چون اگر آموزش را هزینه بدانیم، قطعا حتی یک ریال هم برایش زیاد است. اما اگر سرمایه‌گذاری در این دوره آموزشی بتواند آرامش را به زندگی شما هدیه دهد، دیگر قابل قیمت‌گذاری نیست.

 

»»»    حضور در این دوره آموزشی، یک سرمایه‌گذاری بدون ریسک و ۱۰۰ % تضمینی است.    «««

 

⇐ آیا در این دوره به سوالات اختصاصی و شخصی شرکت‌کنندگان هم پاسخ داده خواهد شد؟

این دوره به گونه‌ای طراحی گردیده که تمامی شرکت‌کنندگان پاسخ‌های سوالات خود را در طی دوره دریافت خواهند کرد، اما در صورتیکه به هر دلیل نیاز به دریافت پاسخی خاص بود، در زمان‌های استراحت بین کلاس، امکان پرسیدن سوالات از استاد وجود خواهد داشت.

 

⇐ این دوره به چه میزان تضمین اثربخشی دارد؟

اثربخشی این دوره، به صورت ۱۰۰% تضمین می‌گردد، این دوره نیز، همچون سایر دوره‌ها و محصولات آموزشی موسسه، دارای گارانتی بازگشت وجه (حتی در پایان دوره) می‌باشد. همچون همیشه، در پایان جلسه آخر دوره، درصورتیکه هر کدام از شرکت‌کنندگان از محتوای آموزشی کلاس و سرفصل‌های ارائه شده رضایت نداشته باشند و یا حتی احساس کنند که کلاس برایشان مفید نبوده است، تمام مبلغ پرداختی آن‌ها با رضایت کامل و بدون هیچگونه شرط خاص و سوالی، به ایشان بازگردانده خواهد شد.

⇐ نحوه ثبت‌نام:

شما جهت شرکت در این دوره، به سه روش، می‌توانید ثبت‌نام خود را تکمیل نمائید.

»» پرداخت آنلاین                          »» پرداخت کارت به کارت                           »» پرداخت حضوری

 

پرداخت آنلاین (با تخفیف ویژه):

جهت ثبت‌نام آنلاین و استفاده از تخفیف ویژه، کافی است بر روی تصویر زیر، کلیک نموده تا به صفحه پرداخت آنلاین هدایت شوید، اطلاعات درخواستی را وارد نموده و با استفاده از درگاه بانکی، ثبت‌نام خود را بصورت آنلاین تکمیل نمائید.

پرداخت کارت به کارت:

جهت ثبت‌نام کارت به کارت، کافی است مبلغ دوره را به یکی از شماره کارت‌های زیر، واریز نموده و با تماس با شماره تلفن ۳۸۸۳۳۰۰۰ – ۰۵۱ ضمن اعلام شماره پیگیری خود به همراه نام و نام‌خانوادگی، ثبت‌نام خود را تکمیل نمائید.

 

پرداخت حضوری:

جهت ثبت‌نام حضوری، می‌توانید در ساعات ۸ تا ۱۳  (همه روزه بغیر از ایام تعطیل) به دفتر موسسه مراجعه نموده و نسبت به ثبت‌نام خود، اقدام نمائید.

» نکته بسیار مهم: با توجه به محدودیت ظرفیت پذیرش دوره‌ها، لطفا تاحدامکان از دو روش اول ثبت‌نام خود را تکمیل کنید.

⇐ اگر در این دوره آموزشی شرکت نکنم چه می‌شود؟

قطعا در صورتی که در این دوره شرکت نکنید، هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد. ده‌ها میلیون‌ انسان در کشور ما و میلیاردها نفر در سراسر جهان حتی کوچکترین اطلاعی از چنین دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی پرباری ندارند و به زندگی روزمره خود می‌پردازند….

اما معدود افرادی هستند که برای موفیقت‌های خود برنامه‌ای دارند و برای خودشان نیز سرمایه‌گذاری می‌کنند، این افراد همان ۲۰ درصد برتر جامعه هستند که برایان ترسی سخنران و مشاور بسیار مشهور از آنها به عنوان افراد موفق دنیا، نام می‌برد.

هر شخصی در کشور ما با شرایط فعلی در کمترین حالت، ۲۰۰ هزارتومان در ماه، هزینه فقط خورد و خوراک خود می‌کند، حال سوال اینجاست که چقدر برای کسب مهارت‌ها، دانش و توانمندی‌های خود هزینه می‌کند؟؟

شرکت در دوره‌های آموزشی کاملا تضمینی موسسه فرهنگی موعود، فرصت بزرگیست برای یک سرمایه‌گذاری مطمئن، که قطعا سالیان سال نتیجه آن را در سراسر زندگی اجتماعی و خانوادگی خود خواهید دید.

 

⇐ کلام آخر :

همه چیز آماده است! و هیچ بهانه‌ای باقی نمانده است!

حالا انتخاب با شماست، می‌توانید تصمیم بگیرید که کماکان در کشمکش با تعارضات روزمره باشید و یا آن‌ها را مدیریت کنید.

حتی دقیقه‌ای را برای قرار گرفتن در مسیر موفقیت هدر ندهید.

 

»» در انتها به شما پیشنهاد می‌کنیم بابت ثبت‌نام در این دوره آموزشی خیالتان کاملا راحت باشد، شما هیچ ریسکی نمی‌کنید و خدمات ما به صورت کامل، گارانتی بازگشت وجه ۱۰۰ درصدی دارد.

 

لطفا محبت کنید و با استفاده از فرم زیر، از ما یک انتقاد کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

38833000 - 051